Thursday, May 19, 2011

memilih..??

aku ni choosy sangat ke.?? bukan choosy ape..makanan..yeke.?i dont think so..nape banyak sangat benda aku tak makan..haa..bersebab okayh..! bukan memilih..

seafood
aku ada skin alergic.. tak boleh makan seafood sangat..nanti habis naik gatalgatal satu badan..haa..korang nak tanggung kalau naik gatalgatal tu.??seksa tau..seafood yang aku makan hanya lah sotong..selain tu makanan yang berunsurkan seafood pon aku kena elak contoh macam bebola2 tu..kan banyak yang dibuat dari udang ngan ketam..kerang yang paling tak leh..huu...air dia pun da cukup menggatalkan aku..huh..

milk
i hate milk..!! eeee..memang tak suke..bau pun buat aku nak muntah..segala benda yang dibuat dari susu akan meloyakan aku..huhuu..tapi kan..vitagen + yakult..tu dalam golongan susu kan.?? tu aku minum..huuu...gediks gila kan.??haha..duludulu..air soya pun tak minum..tapi MNA ajar minum air soya..now, pantang nampak air soya..mesti nak..dah jadi addicted pulak..! :) sekarang dah pandai minum susu dutch lady..tapi lah kan..chocolate flavour..kalau yang lainlain flavour haram jadah lah nak masuk tekak aku nih..mau muntah balek..haha..dah besarbesar ni baru lah ada kesedaran yang badan aku ni perlukan susu..sebab tu aku pendek kot..sebab tak cukup bekalan kalsium dalam badan..haha..slowly, aku try biasakan tekak aku ni ngan susususu tu..walaupun tak bape nak sodap kan..hee..

tu jelaa yang aku tak leh makan..haa.bukan banyak pun kan..??dari orang lain yang tak makan tu tak makan ni..sebab..?? tak tahan bau lah..tak sedap lah..haa...bersyukur lah dengan rezeki yang ada nih.. :)))




No comments:

Post a Comment